Heb je een vraag? De kans is groot dat je het antwoord hieronder vindt in het veelgestelde vragen overzicht. Lukt dat niet? Dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.
Je bepaalt zelf de hoogte van de maandelijkse kosten om babyproducten te huren. Per product kun je namelijk uit twee prijscategorieën kiezen: Nieuw en Zo goed als nieuw (ookwel Refurbished genoemd). Maar wat betekent dat nou precies voor je portemonnee?
Nieuw – bespaar tot 50%
Zo goed als nieuw – bespaar tot 70%
We verhuren alleen producten die in uitstekende staat zijn, omdat je baby het beste verdient. Je krijgt dus geen producten met vlekken thuisgestuurd. Er kunnen wel minimale gebruiker sporen aanwezig zijn. Als je kijkt naar onze klantreviews wordt juist de kwaliteit van de Zo goed als nieuwe producten aangehaald als zeer goed.
Terechte vraag! Maar we kunnen je gerust stellen, het is namelijk super veilig om babyspullen te hergebruiken! Je kunt het leasen van babyspullen eigenlijk vergelijken met het lenen van babyspullen van familie of een goede vriend(in) of bekende. Wij voeren altijd een grondige veiligheidscheck uit op onze producten om er zeker van te zijn dat ze nog in goede staat verkeren. Hoe gaat zo’n check in z’n werk? Bijvoorbeeld bij een Maxi Cosi autostoeltje checken we of het piepschuim nog heel is, of het autostoeltje niet ouder is dan 8 jaar, etc.
We gebruiken standaard kindvriendelijk verf en lijm om de babyspullen op te knappen en / of te repareren.
Daarnaast kun je altijd een nieuw matrasje bestellen bij je wieg / co-sleeper. Voor degenen die voor een Refurbished mastrasje kiezen – dit is prima mogelijk! Je zult geen schimmels, bacteriën en huisstofmijt aantreffen in onze matrasjes of linnen. Wij reinigen de matrasjes zo grondig dat 99,97% van het vuil wordt verwijderd! Waarschijnlijk zijn onze matrasjes dus schoner dan je eigen bed 😊
Onze producten selecteren we op basis van vijf criteria:
Mis je een product in ons assortiment waarvan jij denkt dat het nuttig is om te leasen? Laat het ons dan weten. Wij houden ons aanbod up-to-date en staan altijd open voor suggesties.
Wanneer je een Nieuw product hebt besteld, zijn deze babyproducten nieuw.
Wanneer je babyspullen voor de Refurbished prijs bestelt, zijn deze producten eerder gebruikt. Het is duurzamer door te delen en daar hoort hergebruik bij.
Maar nieuw of gebruikt, maakt bij ons eigenlijk niet uit. Wij zorgen er altijd voor dat de producten in heel goede staat zijn!
Nee helaas niet! Want we hebben natuurlijk het liefste dat je de babyproducten terugbrengt zodat we ze kunnen hergebruiken. Onderdelen vervangen of nog beter, repareren, wanneer de producten kapot zijn, en zo de levensduur van de producten te verlengen. Zo hoeven er minder producten te worden geproduceerd en dat is weer beter voor het klimaat.
Geringe-/ herstelbare schade producten
Een ongelukje kan altijd gebeuren, helemaal als je te maken hebt met baby’s. We zullen dan ook niet moeilijk doen wanneer sprake is van schade die zeer gering is of die we kunnen herstellen. Denk hierbij aan: naad los, klein gaatje of vlek op een onopvallende plek of verf die een beetje is afgebladderd.
Ernstige-/ onherstelbare schade producten
Wanneer er schade is die wij niet meer kunnen herstellen en die het product onbruikbaar maakt of de veiligheid in het geding brengt, dan moet je ons direct bellen, een bericht sturen naar: 06-16257 976 of mailen op: info@babyloop.nl. We regelen dan een vervangend product voor je. We brengen hierbij maximaal een bedrag van 75% (minus eventuele korting) van de winkelwaarde minus het lease bedrag die je al hebt betaald in rekening. Denk hierbij aan: vlek of schade op een opvallende plek, hout dat niet te repareren is.
Producten met schade graag altijd retourneren, zodat wij deze kunnen doneren aan een goed doel, bijvoorbeeld Stichting BabyBullenbank of BecauseWeCarry (gevluchte gezinnen in Lesbos).
De minimale huurtermijn voor refurbished producten is 1 maand. Je kunt natuurlijk ook voor een abonnement van 3 maanden, of 6 maanden kiezen. Hoe langer je huurt, hoe voordeliger.
Voor nieuwe producten geldt de minimale huurtermijn zoals aangegeven op de pagina van het specifieke product. Voor de BabyBjorn wipstoel is dit bijvoorbeeld 6 maanden, voor een Snuzpod Cosleeper is dit 3 maanden, enzovoorts. Kijk op de product pagina om de minimale huurtermijn te vinden.
We hanteren geen maximale huurtermijn. Gebruik je het product niet meer? Laat het ons dan weten, dan zetten we je abonnement stop.
Bij kleine bestellingen is het voordelig (en milieubewust) om het pakketje zelf te komen ophalen, zo betaal je geen verzendkosten. Je kunt op het bestelformulier aangeven of je de spullen in Amsterdam wilt ophalen in ons magazijn, bij knotsknetter (3,90 euro), of liever thuis wilt laten bezorgen.
Voor het verzenden naar jou thuis rekenen wij €6,90. Retourneren kun je eenvoudig regelen via ons retourportaal.
Wanneer je besteld bij BabyLoop betaal je direct voor de eerste maand huur. De volgende betaling vindt plaats 1 maand nadat je de babyproducten hebt ontvangen. De betaling loopt vanaf dat moment maandelijks automatisch door via automatische incasso proces tot het moment dat je opzegt, ook nadat je abonnement voor 1, 3, of 6 maanden is verstreken. Let erop dat je 1 maand opzegtermijn hebt.
Voor het merendeel van onze producten vragen wij geen borg. Echter voor enkele producten van een hoge order waarde zoals buggy’s en kinderwagens vragen we een borg betaling, alsook voor bestellingen met een hoge waarde.
Nadat de producten retour zijn gekomen en gecontroleerd, wordt de borgbetaling teruggestort op je rekening. Dit is doorgaans binnen 2 werkdagen.
De babyproducten kunnen op verschillende manieren bij je thuis komen.
1. Pakket wordt verzonden via DPD en PostNL. Je krijgt altijd een track-and-trace code toegestuurd, zodat je weet wanneer jouw pakketje wordt bezorgd. Ben je echter onverhoopt niet thuis, geen probleem. Je kunt de babyspullen gewoon afhalen bij een DPD of PostNL punt bij jou in de buurt. Zorg er in dat geval wel voor dat je sterke armen meeneemt, het pakket kan namelijk groot en zwaar zijn.
2. Zelf afhalen bij de kinderwinkel Knotsknetter in Amsterdam West. Zeven dagen per week mogelijk tijdens openingstijden van de winkel.
3. Gratis zelf ophalen bij het magazijn in Amsterdam Zuid Oost. Wanneer je dichtbij woont, is het voordelig (& milieubewust) om het pakketje zelf te komen ophalen of te retourneren, zo betaal je geen verzendkosten.
Vragen? Neem contact op met ons via het mailadres: info@babyloop.nl , of via het nummer: +31(0)6 1625 7976. We doen ons best om de spullen op het door jou aangegeven ophaaltijdstip gereed te hebben.
De leveringsdatum van de gehuurde babyproducten mag je zelf kiezen! Je kunt in het betaalproces de gewenste datum opgeven waarop je de producten thuis wilt ontvangen.
We raden mensen aan om de spullen een tot twee weken voor de uitgerekende datum thuis te laten bezorgen. Je kunt de door jou geselecteerde babyproducten natuurlijk al weken van tevoren bestellen, aangezien sommige producten soms een langere tijd uitverkocht kunnen zijn. Als je je bestelling eerder plaatst, heb je meer zekerheid dat we de producten voor jouw kleintje op voorraad hebben.
Mocht je kindje nu onverhoopt eerder geboren worden, laat het ons dan gewoon weten! We zorgen dan dat de door jouw bestelde producten zo spoedig mogelijk naar je toekomen. Wanneer je voor 14.00u bestelt, wordt het dezelfde dag nog verzonden en heb je je bestelling de eerstvolgende werkdag in huis!
Om niemand teleur te hoeven stellen, raden we mensen aan om de babyspullen een tot twee weken voor de uitgerekende datum thuis te laten bezorgen en de spullen één maand voor deze datum te bestellen. Dit geldt natuurlijk niet voor reisproducten. We raden je aan om reisproducten 1 dag voor vertrek in huis te hebben, zodat je in ieder geval 1 dag speling hebt, mocht de bezorging onverhoopt een dag vertraagd zijn.
Als de producten eerder nodig zijn, ook geen probleem! Bel, SMS, of mail ons even en we proberen de producten dezelfde dag nog op de post te doen of indien mogelijk langs te brengen. De huurperiode gaat altijd in op de gewenste leveringsdatum, tenzij je bestelling is vertraagd. Dan geldt het moment van bezorging als ingangsdatum van je abonnement.
Je kunt maandelijks beslissen of je je gehuurde babyproducten nog wilt houden of wilt retourneren. De eerste stap is opzeggen. Om op te zeggen stuur je een mailtje, appje, of via jouw account pagina. Let erop dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand (de maand opzegtermijn geldt uiteraard niet op reisproducten die je voor een vaste periode huurt).
Je krijgt van ons een bevestiging van je opzegging via email met hierin de einddatum van je abonnement en de volgende vier mogelijkheden om de producten te retourneren:
Voor € 14,90 worden de producten bij je thuis opgehaald door onze koerier (alleen omgeving Amsterdam). Handig, dan hoef jij niet met zware dozen te sjouwen. We spreken een tijdslot van 1 uur af waarin de koerier langskomt.
De producten moeten voor het einde van je abonnement bij ons terug zijn.
Onze producten zijn maandelijks opzegbaar, nadat de minimale huurtermijn is afgelopen. Ter illustratie: je kiest een product met een minimale huurtermijn van 6 maanden. Wanneer je na 6 maanden opzegt, loopt je abonnement nog 1 maand door. Wil je je abonnement met 6 maanden stopzetten, geeft dit kan ten laatste na 5 maanden door. Wil je je abonnement eerder dan 6 maanden stopzetten, dan wordt dit verrekend met het tarief wat bij die periode hoort.
We zijn er van overtuigd dat je enorm blij zult zijn met onze kwaliteitsspullen voor jouw kleintje. Mocht je toch van gedachte veranderd zijn, geen probleem! Het kan voorkomen dat een product uit onze babyspullen collectie toch niet bevalt. Enkel voor nieuwe producten en dus niet voor Refurbished producten heb je het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Mits alles in de originele verpakking en ongebruikt en onbeschadigd is, mag je het kosteloos terugsturen en brengen we alleen de verzendkosten (terug) in rekening. BabyLoop zorgt ervoor dat binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product het orderbedrag minus verzendkosten aan je wordt terugbetaald.
Stuur ons een email naar info@babyloop.nl onder vermelding van herroepingsrecht, je ordernummer en naam en wij regelen het voor je!
Heel vervelend als je een klacht hebt! We hopen natuurlijk dat het niet voorkomt, maar nobody’s perfect. Dus mocht je toch een klacht hebben, raden we je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@babyloop.nl of op 06-1625 7976.
Indien mogelijk, beantwoorden we direct jouw vragen/klachten. Is dat onverhoopt niet mogelijk, dan laten we je in ieder geval weten binnen welke termijn je een antwoord van ons kan verwachten. BabyLoop handelt klachten in ieder geval binnen 30 dagen af.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
BabyLoop is op allerlei gebieden duurzaam. Ten eerste bieden we producten aan van producenten die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Daarnaast kijken we naar materiaal gebruik van de verschillende producten, bijvoorbeeld is het hoeslaken wel gemaakt van biologisch katoen en draagt deze het Oeko-tex keurmerk. Ook letten we op of de producten stevig zijn en meerdere generaties meegaan.
Voor iedere 100 euro die we uitgegeven wordt 1 boom gepland. En hebben we onze supplychain verduurzaamd. DPD is onze preferred supplier op het gebied van pakketten. Deze pakketten worden CO2 neutraal geleverd.
Maar de grootste winst behalen we natuurlijk door alle spullen te hergebruiken waardoor er minder afval of minder grondstoffen worden gebruikt en we zo onze CO2 footprint minimaliseren.
Lees deze blog voor meer info over BabyLoop en duurzaamheid.
Vragen? Whatsapp!
06 1625 7976
info@babyloop.nl
Postadres Magazijn
Kuiperbergweg 26a
1101 AG Amsterdam
Openingstijden
9.00-17.00u
KVK-nr: 73566276
BTW-nr: NL001784254B40
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief